säg nej till nollning!



ag tänkte inte blogga så mycket mer ikväll eftersom
jag vill varva ner och njuta av att det är fredag, men
det är en sak som jag vill ta upp. En sak som jag
även tog upp för ett år sedan i bloggen men
det behöver påminnas ordentligt,

GÅ INTE PÅ NOLLNINGEN!

Det är så många ungdomar runt om i Sverige som
börjar första året på gymnasiet i år och på flera
ställen i Sverige äger en så kallad nollning till. Det
är inte samma nollning som sker på högskolor
med vanliga lekar och så vidare utan i min skola
och skolor runt om så tvingas ettorna att dricka
sig redlösa och halsa ur spritflaskor. En tjej som
gick i min klass hamnade på Mariapool, en annan
tjej hade ofrivlilligt sex och en tjej på vår grann-
skola Norra Real, dog nästan av nollningen.

Det är inte ballt, det är inte coolt och du kommer inte att få fler vänner i skolan. Det är inte värt att blir så nedsupen och kränkt för vet ni hur många av lekarna går till? En person får ett rått ägg i munnen som den personen sedan ska transportera i alla andras munnar. Den som först spyr förlorar. Du blir förnedrad av nollningen och av den mängden av alkoholen som du får i dig kan du dö av. Jag har sett skiten, jag har fått trösta folk efteråt och jag vill inte läsa om några veckor att någon dog av dessa "lekar".

Jag har en halv miljon läsare i veckan, sprider ni denna information kommer vi att nå många ettor som inte vet om de ska gå eller ej. Du som går i ettan och får höra att en nollning ska arrangeras, är det skolan som står för den? Eller är det elever utanför skoltid? Om det är det sistnämna, stå emot grupptrycket och gå inte, du kan rädda andras liv genom att visa ditt motstånd.


skrivet av blondinbella, sprid vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0